DirectStorage 1.1 ile CPU Kullanımı Önemli Oranda Düşecek

Microsoft, bu yılın başlarında merakla beklenen DirectStorage 1.0 teknolojisini tanıtmıştı. Bu teknoloji, oyun yükleme sürelerinin kısaltırken aynı zamanda işlemciye binen yükün hafiflemesini sağlayacak. DirectStorage, henüz hiçbir oyunda kullanılmasa da PC oyuncuları için yeni bir sayfa açıyor.

Görünüşe göre DirectStorage 1.0 henüz tam olarak hazır değil. Bu sürüm yalnızca yüksek hızlı NVMe depolamasıyla birlikte yükleme sürelerini iyileştiriyor. Veriler çözümlenmek (dekompresyon) için hala CPU’ya gönderiliyor ve sonrasında GPU belleğine ulaşıyor. Microsoft tarafından doğrulanan DirectStorage 1.1 ise GPU çözümleme teknolojisini devreye sokarak CPU’yu tamamen aradan çıkaracak. GPU’lar paralel işlemler için optimize edildiğinden dolayı işleme süreleri önemli ölçüde iyileşecek. Ayrıca veriler GPU belleğinden GPU’ya daha hızlı taşınacağından dolayı bant genişliği çok daha verimli kullanılacak.

Microsoft, GPU (sol taraf) ve CPU (sağ taraf) dekompresyon sürecini gösteren bir örnek paylaştı. Bu gelişimle birlikte süre 2.36 saniyeden sadece 0.8 düştü. Daha da önemlisi, CPU kullanımı maksimum olarak %100 iken %15.05’e indi.

Şirket, DirectStorage 1.1’in Shader Model 6.0’ı destekleyen tüm ekran kartlarıyla uyumlu olacağını söylüyor. Ancak en iyi oyun deneyimi için DirectX 12 Ultimate destekli GPU’lar gerekli. İşletim sistemlerine gelince, DirectStorage 1.1’i Windows 10 ve Windows 11’de kullanmak mümkün olacak.

DirectStorage 1.1 yazılım geliştirme kiti yakında oyun geliştiricilerine ulaşmış olacak. Microsoft henüz bir tarih vermedi lakin bu teknolojinin çok sayıda oyuna ulaşması için halen uzun süreler beklememiz gerekiyor.

Yorum yapın

vozol 10000 vozol 12000 vozol 12000 vozol 10000 vozol puff dizipal time