Oyunların boyutları ve oyunlardaki içerikler gittikçe artıyor. Bu artış haliyle yüklenme sürelerinin de gittikçe artmasına neden oluyor. Hem donanım hem de yazılım üreticileri yüklenme hızını artırmanın yollarını arıyor. Bu amaçla çalışan firmalardan biri de Microsoft.
Microsoft’un ilk olarak Xbox’larda kullandığı DirectStorage özelliği, oyunların daha hızlı yüklenmesine yardımcı oluyordu. Bu özellik, Mart 2022’de bilgisayarlara da gelmişti. Şimdi ise yepyeni bir yaklaşımla özelliği yenileyecek olan teknoloji devi, oyunlardaki yüklenme sürelerini de ciddi oranda azaltacak.
İşlemcinin yerine grafik işlemci çalışacak
DirectStorage 1.1 adı verilen sistem ile birlikte Microsoft artık işlemcilerin çözümlemesi gereken sıkıştırılmış verileri grafik işlemcilere çözdürme yoluna gidecek. Bir anlamda kripto para madencilerinin grafik işlemcilere yüklenmesiyle aynı mantığın eseri olan bu yaklaşım, grafik işlemcilerin tekrarlanan görevleri paralel şekilde hızla yapabilme becerisini kullanmayı amaçlıyor.
Microsoft daha önce yaptığı açıklamalarda Windows 11 işletim sistemine sahip, NVMe SSD’li bilgisayarlarda yükleme sürelerinin %40’a varan oranda azaldığını ifade etmişti. Yeni DirectStorage ise sıkıştırılmış dosyaları GPU üzerinden açacak. İşin adeta kaba kuvvet gerektiren kısmı grafik işlemci tarafından yapılacak. Bu da yükleme sürelerini üçte birine indirecek.
Microsoft’un sunduğu demoda CPU iş yükü, DS’in çalıştığı senaryolarda %15’i geçmezken DS devre dışı olduğunda ise %100’e çıktı. Ayrıca işlemci de oyunla ilgili diğer hesaplamaları yapmak için serbest kalmış oldu.
Elbette ki bu demo, DirectStorage’ın özelliklerinin öne çıkması için özel bir seçimdi. Microsoft’un açıklamalarında da bu durum açıkça ifade edildi. Şu anda DS özelliğini kullanabilecek pek bir sistem ya da oyun yok ancak her şey ilerlemeye devam ediyor. İleride bu özelliğin olmazsa olmazlardan olacağı dikkat çekmektedir.