NVIDIA, hatırlarsanız 2020 yılında RTX 3000 serisi ekran kartlarıyla birlikte RTX IO adında bir teknoloji duyurmuştu. O günlerden beri RTX IO ismi pek gündeme gelmemişti. Bunun nedenini artık standart haline gelmeye başlayan DirectStorage API’sine bağlayabiliriz. Yeşil takımın RTX IO teknolojisini emekliye ayırdığını düşünüyorduk ki, yeni yayınlanan 526.98 WHQL sürücüsüyle birlikte bazı yenilikler yapıldı.
RTX IO Nedir?
RTX IO sayesinde GPU tabanlı yükleme senaryoları ve oyun dosyalarının işlenmesi daha hızlı ilerlerken, giriş/çıkış performansı sabit sürücüler ve geleneksel depolama API’lerine kıyasla 100 kata kadar hızlanabiliyor. RTX IO, Microsoft’un yeni DirectStorage Windows API’si ile birlikte CPU çekirdeğinin yükünü RTX GPU’ya aktararak kare hızlarını üst noktalara taşıyor. Ayrıca oyunların neredeyse anında yüklenmesine olanak tanıyor. Böylelikle iş yükleri de bir nebze olsun işlemcinin üzerinden alınmış oluyor.
Microsoft, yakın tarihte DirectStorage 1.1 sürümünü duyurarak bir adım ileri gitmişti. NVIDIA ise güncel sürücüleriyle birlikte DirectStorage 1.1 desteği sunan ilk şirket oldu. RTX IO teknolojisine dönecek olursak, güncel sürücülerle birlikte RTX IO desteği artık Vulkan API’si ile desteklenen oyunlara ulaşıyor. Başka bir deyişle, şirket RTX IO adı altında DirectStorage 1.1’in avantajlarını Vulkan dünyasına getiriyor.
Adından da anlaşılacağı gibi RTX IO desteği yalnızca NVIDIA ekran kartlarına özel. Microsoft tarafından geliştirilen DirectStorage ise konsolların yanı sıra AMD ve Intel ekran kartlarında çalışabiliyor. NVIDIA, orijinal RTX-IO teknolojisinin (daha sonra DirectStorage’a dönüşecek olan) Vulkan versiyonunu geliştirdi. Böylece artık Vulkan için tasarlanmış motorları (idTech gibi) kullanan oyun geliştiricileri oyun yükleme sürelerini hızlandırabilecek.